1:a december! - Lucka ett!

Tjenare gottfolk!
 
Nu när vi är 12:e månaden och det är 24 dagar kvar tills det är självaste JULAFTON så har jag tänkt lite... Under tiden som jag tänkte med min genialiska tankeförmåga så tittade jag bort mot mitt skrivbord och där stod min plan. Mitt framför ögonen på mig. En chokladkalender. Så nu har jag kommit fram till att det ska bli en nedräkningskalender här på bloggen! Jag har hittat en nedräkning som min vän lade upp på sin blogg! Där skrev hon att hon hittade den hos en annan tjej, så den har rest långt för att komma till min blogg!
 
I slutet utav varje inlägg så stryker jag en dag på listan och så kör vi hårt fram till jul! Dags att öppna lucka ett! Är ni taggade?!
 
*Trumvirvel*
 
1. En bild på dig som du själv tycker om
2. En bild på dig hemma
3. En bild på din bästa vän
4. En bild på någon du beundrar
5. En bild på dig som togs i somras
6. En bild på någon du älskar
7. En bild på dig när du ser ut så som du alltid skulle vilja se ut
8. En bild från en av de bästa kvällarna i ditt liv
9. En bild på ditt rum eller din lägenhet
10. En bild på ditt favoritdjur
11. En bild på något som representerar dina framtidsdrömmar
12. En bild på någon som du saknar
13. En bild på någon av dina favoritsaker
14. En bild på dig som du inte visste om att den togs.
15. En bild på ett utav dina favoritcitat
16. En bild på dig som barn
17. En bild på dig som tonåring
18. En bild på din familj
19. En bild på dig från idag
20. En bild på din önskelista i år
21. En bild på dig när du är ledsen
22. En bild på dig när du är glad
23. En bild som bäst beskriver ditt humör idag
24. En bild från en tidigare julafton
 
( Varje dag kommer det en ny bild! Håll ögonen öppna! )
 
 
Där har ni en bild från i sommras!  Tycker att den visar mitt inre! Fylld av glädje och bubblar av sommar!

Vidare till annat! Sen sist har jag inte gjort så mycket... Som vanligt! Jag brukar säga så men egentligen så har jag säkert gjort massor. Det var ju inte alls många dagar sen som jag sist gjorde ett inlägg! Alltså om man jämför med hur det brukar vara. Men det innebär att jag inte känner någon press, vilket jag antagligen kommer att göra månaden framöver. Om jag skulle missa någon dag så skriver jag nog inlägget som en anteckning i mobilen för att blogg.se-appen muppar sig och sen lägger upp den dagen efter samt ändrar datumet så att det står att det lades upp den dagen som det skulle ha lagts upp men inte gjorde det... Hängde ni med?
 
Menmen... Igår var jag på Fredag Klockan Sju! Alltid lika härligt! Idag så var det lite stök inför advent! Julstjärnor och adventsljusstakar samt annat skulle upp. Jag och mamma fick inte upp allt men det mesta! Hon åkte iväg på julbord med jobbet senare så vi kunde inte fortsätta! Vi åkte också in till stan en snabbis på mindre än en timma för att mamma skulle köpa en klänning som hon lagt undan och sedan fixade vi lite till Edvin och Jacobs (mina bröder) peparkakskläder inför luciatåget på deras skola! Jag kommer att missa det... Ville så gärna gå men jag har ju såklart skola! Jag såg ett par skor i skyltfönstret på Din Sko och mitt i stressen så sprang vi in och jag prövade dom! Dom var hemska på. Bokstavligen. BLÄ! Vi tänkte att vi skulle gå till bilen efter det. Men sen så gick vi förbi ännu en skoaffär och mamma undrade om jag ville gå in en jättekort snabbis och titta om vi hittade något! Så snabbt gick vi in. Vi kollade runt lite... Hittade några alternativ men inget toppen! Tills vi såg ett par. Både jag och mor min tyckte om dom! Jag prövade dom och dom var grymma på, sköna, fina och varma! Finns det något mer man vill ha i ett par skor? Dom var med andra ord ultimata.
 
Mammas nya älsklingar:
 
Jag vet att jag nyss köpte ett par nya skor. Svarta klackar som är lite också gjorda för mer kalla tider! Men jag känner inte för att gå runt i 7-10:or varje dag och dö för att jag ramlar... Och så är jag inte ett dugg nöjd med dom andra. Riktiga bondlurkkängor. Gula! Känns som att gå med tegelstenar på fötterna när man har på sig dom. Dessa blev det iallafall!
 
Rakt på sak. Nu ska jag gå för att jag inte har något mer att säga.
 
Boomshakalaka!
- Cookiebabe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0